Donkr Exclusive Race - $1.000
September 1 >> September 30
Donkr Exclusive Race - $3.000
Special $8.000 Race

Find user:
Log in
User:
Password:
Last logins
02:32
forum
02:28
Vulgata
02:25
joffus_87
02:20
kanlund
02:18
EirikSThis user has a truckload of bling!
02:16
Arnt Erik
02:15
weeny
02:15
MikaelD

Crossfit Juli!

Page  Page 1 of 3    ( 1 2 3 Show all )
 Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 02.07.2010 23:15
0
Stel i knäet, men att swinga kulor är ju så lätt!

Sista passet hemma i byn och lite vilsen. Sugen på metcons och utmaningar, men med parkettgolv i gymmet, ett trasslande vänster knä och avsaknad av chinsstänger, så fick det bli lite mängd lätta ben och tunga swingar.

5 varv av:
6 Over head squats (OHS) * 60 kilo, följt av
45 sekunder Dubbelhopp med hopprep (DU)
vila 150 sekunder

3 * MAX på benpressmaskin (TUNG belastning med fokus på driv genom hälarna och djup just under 90 grader men utan smärta i knäet)

6 reps
7 reps
6 reps

5 varv av:
20 utfallssteg 20 kilo, följt av
10 KettleBell swingar 40 kilo
vila 150 sekunder

Sammanfattning: Bra med mängd, lite jobbigt mentalt att nu även OHS känns lite i knäet i botten och jag är stel och kommer inte riktigt lika djupt som tidigare. Swingarna känns mer och mer kontrollerade på 40 kilo och mängden i passet inget fel på.

Last change: 22. juli 2010  21:39:45

Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 03.07.2010 21:02
0
Tillbaka till solen, värmen och huvudstaden!

29 grader varmt inte ett moln på himlen. Tog med mig mina två tjejer till Sundbybergs IP och avnjöt lite boll-lek och sprints med Maloua som uppvärmning vid 08:50.

400 meter löpning med 90 sekunders vila, varvtider:

74
76
79
78
77
77
76
63

Totalt 3200 meter, snitt per 400 meter ca 75 sekunder

Sammanfattning: Underbara förutsättningar och en grym uppvärmning med min tvååriga dotter banade väg för kul träning. Kändes lätt idag och ska försöka gasa mer från början nästa gång jag ger mig på detta, alternativt köra 10 rundor istället.

Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 05.07.2010 21:20
0
The King Challenge episode one!

Min goda vän och atlet i Sundsvall hade ett pass åt mig och adelsmannen för dagen. Passet innehöll en hel del pressande och även om jag ligger back en hel del med träningen och särskilt pass med dragövningar så tyckte vi att det var dags att avverka "The King Challenge episode one".

Men först lite press:

51 kg * 5
54 kg * 5
57,5 kg * 9

Upplägget såg ut som följer (med beordrade vikter för oss båda)

10-8-6-4-2-1, av:
95 kilo bänkpress
Viktade Pull ups 16 kilo
Push press med hantlar 22 kilo

Tid: 10:00,3

Sammanfattning:
Bänkpressen blev ju sjukt tung och efter de två första rundorna var det vara tvår och mestadels ettor som gällde. Pull ups och push press var obrutna hela vägen. Mer muskulärt tungt än flåsigt och de viktade pull upsen kändes ju ruskigt lätta.

Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 08.07.2010 09:55
0
Högintensivt i mörkret!

Begav mig in i de mörka gymlokalerna på den sena eftermiddagen i tisdags för att avnjuta åtta stycken 500 meterslopp med 3:30 minuters vila mellan loppen:

1:33,0
1:32,9
1:33,4
1:33,7
1:33,9
1:32,2

Totalt: 4000 meter 1.33,2@33-34 SPM

Sammanfattning: Att spy under eller efter träningspass är inte alls min grej! I tisdags var det tydligen precis min grej, kände mig helt överkörd som vanligt men ganska okej efter ett nionde 500 meterslopp som nedvarvning på 2:30 tempo. Gick bort för att stretcha och då jag la mig på rygg började det snurra. Nöjd dock med själva passet, nytt PR med en "hel del"

Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 08.07.2010 09:56
0
Lågintensivt i värmen!

Begav mig iväg till Sundbybergs IP för ett nytt typ av pass, ca 45 minuters löpning, med maxpuls tillåten 75 % av maxpuls.

Snittpulsen för passet blev 140 slag eller 74 % av maxpuls, jag kom 10 kilometer på 50 minuter och 49 sekunder, 25 varv är nästan så man blir yr när temperaturen ute är 28 grader och solen gassar.

Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 08.07.2010 16:54
0
Ingen att leka med på CFN!

Hade lyxen att avnjuta ett pass på Stockholms ända renodlade Crossfitgym idag tidig eftermiddag, men fick träna ensam. Träffade i och för sig på "PT-Linda" men hon var precis klar och genommör av ett pass med Peter.

På menyn stod egentligen Marklyft 5-5-MAX, Viktade chins 5-5-MAX och var sugen på metconen
"Helen", 3 varv på tid:
400 meter löpning
21 swingar på 24 kilos Kettle Bell
12 Pull ups

Upptäckte snabbt att mina lats var alldeles för slitna efter de viktade chinsen jag körde i måndags, var mogen och modifierade något:

Marklyft (med stopp i botten men utan vila):

140 kilo * 5
150 kilo * 5
160 kilo * 11

Metcon CFN:
25 höga swingar 32 kilo
200 meter sicksacklöpning mellan människor längs norrlandsgatan
20 swingar 32 kilo
200 meter löpning
15 swingar 32 kilo
200 meter löpning
10 swingar 32 kilo
200 meter löpning
5 swingar 32 kilo
200 meter löpning

Tid: 8:02
Sammanfattning:
Nytt PB på 160 kilo ländryggen mycket bättre, kändes bara lite, men påverkade inte lyften. Metconen tog jag det lite väl lugnt med löpningen första tre rundorna, kom starkt sista två men det blev ingen riktigt vass tid.

Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 10.07.2010 20:12
0
Man kan alltid hitta ett PB!

Tränar man tillräckligt varierat och bara återkommer till varje övning och specifikt utförande av övningen en gång i halvåret, så kan de personliga rekorden hagla tätt. Ta mitt nya PB på max antal armhävningar under en lunchrast i Uruguays tredje minsta stad längs kusten, då jag ätit torkat älgkött i solen med tre varaner smygandes i vassen. Ja ni förstår att man kan ta rekord i allt möjligt.

Idag var det dock dags att göra lite fler chins än tidigare. Jag börjar ju få till den där kippen och suktar redan efter mer, ryktet säger att det finns en svensk klättrar och kampsportslegend som fixat 53 nyligen och även en märklig amerikan som gjort 107 Butterflyliknande chins. Tror jag siktar in mig på att göra 54 stycken till en början, det var nämligen dagens mål, 49 var skamgränsen och drömgränsen var 108.

Bänkpress:

105 kg * 5
112,5 kg * 3
120 kg * 1
Kroppsvikt (87,5 kg) * 21

Viktade strikta Pull ups:
25 kg * 5
35 kg * 3
45 kg * 1

Max antal Kipping PU: 49 PB!

Jag och greken avnjöt sedan även två komplementövningar, en press och en drag, "baddi bilding stajl!"

Sammanfattning: Nöjd med chinsen, missnöjd med bänken och riktigt nöjd med cablecrossövningen för brösten och enarmsrodden för ryggen.

Edge 12.07.2010 19:17
0
Blir trött bara av att läsa om dina äventyr.. Är det verkligen hälsosamt att träna så mycket? Ska jag vara ärlig så är jag bara avis, måste fasen sätta fart på kroppen nu.. Men vart är viljan o motivationen.. Bra kämpat som fasen o fortsätt att köra hårt... go, go, go, go!

See Ya At The Top!

Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 12.07.2010 22:35
0
Inte ska du bli trött av att läsa i denna tråd Edge, du ska ju bli inspirerad och sugen på att köra igång!

Har lite svårt att låta bli, det är ju en så otroligt rolig träningsform Crossfit, så varierad och mångsidig, alltid finns det något man kan slå sitt gamla rekord i.

Edge: Du råkar inte känna till någon som hette "Swedish Boy" på Paradise Poker runt 2001?

Last change: 12. juli 2010  22:36:08

Qualified answer:
KingKebabUser is qualified posterUser is pro bloggerUser is administrator 12.07.2010 22:39
0
Igår:

<strong>37 minuters löpning med snittpuls 80-85% av maxpuls</strong>, kändes helt okej med hettan tog ut sin rätt och det var inget magnifikt tempo på slutet och trötta steg som klampade hemmåt.

Idag:

Först lite stående press:

50 kg * 5
55 kg * 5
60,5 kg * 8

Sedan "Nate":

Så många varv som möjligt på 20 minuter av:
2 Muscle ups
4 HSPU (Handstående armhävningar)
8 Höga Kettle Bell swingar på 32 kg

Resultat: 13 varv, 2 MUs, 4 HSPU och 5 KB-swings

Sammanfattning: Mycket nöjd med pressarna, inga jätteframsteg men ett fall framåt med tekniken, tack igen för tips lillhulken. Vad gäller Nate så visste jag att det skulle bli mycket tufft att göra handstående armhävningar efter ett tag. Dessa var min svagaste länk, men är faktiskt riktigt nöjd med resultatet.

Views: 223
Page  Page 1 of 3    ( 1 2 3 Show all )
Guts iPad promo
Donkr Deals
Expekt (iPoker)
VIP program + 2x$10 000 race  
Ladbrokes (Microgaming)
VIP program + $10K race  
Poker Heaven (IPN/Boss Media)
30% + VIP deal  
Betfair (Ongame)
VIP Program + $3K Race  
BetSafe (Ongame)
Up to 40% cashback + $4K Race  
Everest Poker (Independent)
Opptil 60% + $1K Race!  
Guts (Cake Poker)
33% + $2,5K Race!  
Party Poker (Independent)
100% up to $500 + $5K race  
NoiqPoker (Entraction)
Special $8K Race  
Full Tilt Poker (Independent)
27%  
Last Featured Blog
WCOOP starter i dag!
DonaldUser is qualified posterUser is pro blogger
God kveld alle donkere. Etter en lang pokerfri periode, er det på tide å ta opp tråden her igjen. Jeg har hatt en rol...-->
See all blogs
Warnemunde wrap up
siggenUser is qualified posterUser is pro blogger
Jeg var altså i Warnemunde, Tyskland i helgen og spilte turnering. Turneringen var veldig fin, med mye chips og god stru...-->
See all blogs
What's your opinion?
Hvordan vil du definere deg selv som pokerspiller?
Nybegynner:
 6%
Hobbyspiller:
 48%
Viderekommen:
 36%
Proff:
 10%
Total: 393 replies.
You have to be logged in to vote on a poll
     Friends of Donkr:  Pokerscout.com     WeakTight.com     ThePokerBay.org