Har inte läst många böcker (speciellt inte pokerböcker) men blev rekad denna: "Treat your Poker Like a Business" (by Dusty "Leatherass9" Schmidt)..
Har letat på Svenska onlinesidor men inte hittat. Någon som vet vart man kan få tag i denna bok i Sverige eller måste man beställa den från USA..? Kanske någon som har den på hyllan hemma som vill sälja..?
See Ya At The Top!
Muokattu 27. heinäkuuta 2010
9:05:39
"Treat your Poker Like a Business" (by Leatherass)
Edge kirjoitti::[QUOTE]Har inte läst många böcker (speciellt inte pokerböcker) men blev rekad denna: "Treat your Poker Like a Business" (by Dusty "Leatherass9" Schmidt)..
Har letat på Svenska onlinesidor men inte hittat. Någon som vet vart man kan få tag i denna bok i Sverige eller måste man beställa den från USA..? Kanske någon som har den på hyllan hemma som vill sälja..? [/QUOTE]
Hittade ingen återförsäljare men hittade den på nätet.. .. Mycket bra bok måste jag säga o även fast jag läst en del liknande böcker tidigare så är det nyttigt med en repetition o lite andra tankesätt.. Bra bok för alla som är seriösa eller som känner att de kan få ut mer från pokern o livet i övrigt, såväl för nybörjaren som proffsen..
See Ya At The Top!
Re:"Treat your Poker Like a Business" (by Leatherass)
Edge kirjoitti::[QUOTE]Hittade ingen återförsäljare men hittade den på nätet.. ;).. Mycket bra bok måste jag säga o även fast jag läst en del liknande böcker tidigare så är det nyttigt med en repetition o lite andra tankesätt.. Bra bok för alla som är seriösa eller som känner att de kan få ut mer från pokern o livet i övrigt, såväl för nybörjaren som proffsen.. [/QUOTE]
Definitivt en mycket viktigare aspekt än spelteori enligt mig. Det finns och har funnits otroligt många duktiga pokerspelare som krossar vid borden 90 % av tiden, men inte har någon koll och struktur utanför pokern. När de resterande 10 % av tiden dyker upp så brukar de gå illa öven för dessa supertalanger.
Jag funderade mycket i dessa banor under mina sju år och fokus låg helt klart i att ha en dräglig tillvaro utanför pokern, med ett liv och en livsstil som jag trivdes med. Tänker man långsiktigt så är detta viktiagare än något annat (ja förutom att kunna vinna då!)
Muokattu 19. heinäkuuta 2010
12:59:30
Re:
KingKebab kirjoitti::[QUOTE]Definitivt en mycket viktigare aspekt än spelteori enligt mig. Det finns och har funnits otroligt många duktiga pokerspelare som krossar vid borden 90 % av tiden, men inte har någon koll och struktur utanför pokern. När de resterande 10 % av tiden dyker upp så brukar de gå illa öven för dessa supertalanger.
Jag funderade mycket i dessa banor under mina sju år och fokus låg helt klart i att ha en dräglig tillvaro utanför pokern, med ett liv och en livsstil som jag trivdes med. Tänker man långsiktigt så är detta viktiagare än något annat (ja förutom att kunna vinna då!) :)[/QUOTE]
Tycker han summerar boken ganska bra med: “All of the poker books and training sites have made poker players’ games better,” Schmidt writes. “But they haven’t necessarily taught them to make money.”
See Ya At The Top!
Re:"Treat your Poker Like a Business" (by Leatherass)
Edge kirjoitti::[QUOTE]Tycker han summerar boken ganska bra med: “All of the poker books and training sites have made poker players’ games better,” Schmidt writes. “But they haven’t necessarily taught them to make money.” [/QUOTE]
Copyright Donkr International Ltd
All rights reserved. Designated trademarks and brands are the property of their respective owners. Use of this Web site constitutes acceptance of the Donkr.com Käyttöehdot ja Privacy policy.
Wish to contact Donkr: Send us an e-mail.